کد مطلب:124686 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:296

نسل شفاف
نسل شفاف امام مجتبی علیه السلام را علی و فاطمه علیهاالسلام آنگاه نژاد پاك رسول الله صلی الله علیه و آله شكل می دهد. نسل شفاف رسول الله صلی و الله و آله در كتاب «رسول الله صلی الله علیه و آله الگوی زندگی» بررسی و تحلیل شده است. اینان در زندگی هماره از روزی های غیبی و آن سوئی بهره می جستند.



[ صفحه 20]



رسول الله صلی الله علیه و آله به هنگام عروج به معراج در كنار درختی از درخت های بهشت قرار می گیرد، كه از بوی خوش آن شگفت زده می شود. جبرئیل از میوه های آن به حضرت می خوراند. آنگاه در كنار درخت دیگری از همان نوع قرار می گیرد كه از آن هم خوشبوتر و با مزه تر می باشد. از جبرئیل سؤال می كند این دو درخت چه نام دارند. پاسخ می شنود كه یكی «حسن» و دیگری «حسین» نام دارند! بعد از فرود آمدن از معراج عصاره میوه های بهشتی در نسل رسول الله صلی الله علیه و آله پدیدار می شود و از طریق خدیجه به فاطمه علیهاالسلام منتقل شده، آنگاه به صورت دو فرزند حسن و حسین پدیدار می گردد و حضرت هرگاه مشتاق بوی آن دو درخت بهشتی می شد، حسن وحسین را می بویید: كلما اشتاق الی الشجرتین یشم الحسن و الحسین. [1] .

حسن و حسین عصاره ی میوه های بهشتی اند. این حقیقت نه تنها در رسول الله صلی الله علیه و آله بلكه در زندگی فاطمه و علی علیهماالسلام نیز جلوه گر است. آنان نیز همواره از میوه ها و طعام های آن سویی بهره مند بودند. [2] فرزندان آنان نیز بهره های فراوان داشتند. از این جهت اینان عصاره ی میوه های بهشتی اند. اینان انسان های ملكوتی اند. جسم و جانشان ریشه درآن سوی هستی دارد. اینان میوه های شاداب بهشتیند.


[1] بحار، ج 43، ص 315.

[2] همان.